Perşembe, Temmuz 21, 2005

CANIM SIKILIYOR!...

Başlığı görür görmez Gazetedeki kardeşlerimin, bıyık altı güleceklerini biliyorum...
Ama yine de canım sıkılıyor!...
Erzurum'da ikamet ettiğim günlerde; yazımı kağıt-kalemle yazar hazırlar ve dağıtıcımız Mahmut'un gelmesini beklerdim. Mahmut, günün gazetesini getirir ve benden yarının yazısını alıp giderdi.Bu aynı zamanda aylarca hatta yıllarca zahmetimi çekem Sevgili Mahmutum'u unutmadığımın da iş'arı olsun...
Benim yazılarım, gazetedeki kardeşlerimin de başlarının belasıydı herhalde...
Yazım çirkin değildir ama sonuçta el yazısı...
Okuyan kardeşimizin hata yapmaması mümkün değildi. Bunu engelleyebilmek için gece geç vakitte Gazeteye gider ve Sevgili Mehmet Seçer Kardeşimle bir daha gözden geçirirdik...
Asıl anlatmak istediğim; Canım Sıkılıyor'un hikayesi...
Hatırlanırsa bir ara yaklaşık 12-13 gün Canım Sıkılıyor serisi yazmıştım...
Yine bir gün Mahmut, yazımı Gazeteye götürüyor. Okuyacak olan kardeşimiz, yazının "Canım Sıkılıyor" şeklindeki başlığını görünce;
- Aha!...Hoca'nın gene canı sıkılıyor!...Diye sesli olarak başlığı okur.
Okunan yazımı bilgisayara yükleyecek olan kardeşimiz, hemen cevabı yetiştiriyor;
- Gardaş, Hoca'nın canı sıkılmasın n'etsin? Her gün her gün bunca(bu kadar) yazı...Buna can sıkılmasın n'etsin?...
O sıralar canım sıkılıyordu ama yazıcı kardeşimizin dediği gibi, her gün her gün yazı yazmaktan değil, gözümüzün önünde olanlardan rahatsızlığım dolayısıyla canım sıkılıyordu!...
Canımı sıkan sebeplerin sonucunu da hep beraber AKP olarak gördük....
Çok söyledik, az işitildi!...
Söylediklerimizi, ya can sıkıntısı ya da tarafgirlik olarak yorumladılar hatta bizi ciddiye almadılar ve sonuçta sıkılan canım, şimdi daha fazla sıkılıyor...
AKP'liler, memnun değiller!...
Aslında ben hala "Ben AKP'liyim." diyen bir AKP'li ile karşılaşmadım...
AKP'ye bir yerlerden gelenlerin, hala geldikleri yerle dargınlıkları bitmemiş.Geldikleri yere kızarak AKP'ye daha doğrusu Recep Tayyip Erdoğan'a oy verenlerin tamamına yakını, hala MHP'ye kızdıkları için bu hale geldiklerini söylüyorlar!.. Böyle olunca da benim Canım Sıkılıyor!...
AKP'li ile konuşuyorum; şikayetleri MHP ve Devlet Bahçeli'den!...
DYP'li ile konuşuyorum; MHP ve Yönetimini tenkit ediyorlar!...
ANAP'lı olarak kalan bir kaç kişiyle konuşuyorum; "MHP erken seçim demeseydi böyle olmazdık." diyorlar...
SP'lilerle konuşuyorum; "MHP, isteseydi AKP'yi iktidar etmezdi!" diyor...
DSP'lilerle konuşuyorum; "MHP bizi hazırlıksız yakalattı!" diyorlar!..
O zaman da benim yine Canım Sıkılıyor!...
DSP-MHP-ANAP Koalisyon ortakları olarak hükümet idiler. Hükümet elbette yıpratıcıdır. Bu yüzden onların kaybetmelerine bir muazeret üretebiliriz. Ama Muhalefetteki SP ve DYP'ye ne diyelim? Muhalefette net duruş sergileyememişseniz, muhalefet görevini yapamayarak barajın altında kalmışsanız sizin hiç mi suçunuz yok!...
Şimdi aynı başarısız muhalefeti CHP sergiliyor!...TBMM'de muhalefetin varlığı ile yokluğu, fark edilmiyor bile!...
Hala iktidar taraftarı veya muhalefet partilerinin taraftarlarının tek meseleleri var; MHP...
Yerli-yersiz, haklı-haksız MHP'ye ve Genel Başkanına saldırılıyor, Canım Sıkılıyor!...
MHP Genel Başkanı'nı tenkitle, MHP'yi tenkit arasındaki fark belli edilemiyor; Canım Sıkılıyor!
CHP'yi Sarıgül tarafından başlatılan parçalanmaya karşı korumaya çalışanlar;" Hedef CHP değil Türkiye'dir!" şeklindeki bir savunmayla hala CHP'yi Türkiye'nin sahibi olarak ilan ediyorlar, Canım Sıkılıyor!..
Kimin, nerede, ne zaman, ne yapacağı asla belli değil, Canım Sıkılıyor!...
Dinin savunuculuğu, Rahşan Hanım'a kaldı! Canım sıkılıyor!..
MHP'nin savunuculuğu, MHP'li olmayan ama nasılsa hala eski ülkücü olarak kalmışlara kalıyor! Canım sıkılıyor!
Memleket, göz göre-göre Birinci meşrutiyetteki gibi parayla satılıyor! Canım Sıkılıyor!
Misyonerler, memleketimde cirit atıyor; Hükümet cenahı "Dinler arası rekabet!" diye isimlendirerek işi hafife alıyor, canım Sıkılıyor!...
İbadetlerimiz, kurban kesmelerimiz, hakaretamiz cümlelerle hafife alınıyor; Canım Sıkılıyor!...
Ya bende bir tuhaflık var! Ya da milletimin aymaz sayısında artış var!..
Her iki halden de rahatsızlık duyuyorum, Canım Sıkılıyor!...
Gazetemizi bir daha sizlere şikayet edeceğim. Yoksa millileşmek için tamamen yerelleşerek, okuyuculara yeterince ulaşamıyor muyuz? Yoksa kendimiz çalıp kendimiz mi oynuyoruz? Veya bizi, AKP'liler ciddiye mi almıyorlar?!...
Buna tahmin edemeyeceğiniz kadar Canım Sıkılıyor!...
Milletin sabrının su kestiğini biliyorum. Önümüze gelecek ilk seçim sandığında AKP'nin aklını başına getirecektir biliyorum.
AKP'nin yerine kimi getireceklerini bilemiyorum ama seçim sandığına yaklaşıldıkça moralim düzelir gibi oluyor bu kez de zaman yerine çakılmış gibi duruyor, geçmiyor ve benim yine Canım Sıkılıyor'...
Yapılan anketlerde MHP; içindeki kaynatılmak istenen suni dedikodu kazanına rağmen AKP ile at başı yarışır görünüyor...
Durumdan memnun olması gereken Ülkücülerin (Ülkücülükten geçinenlerin demek daha doğru olur), bu anket sonuçlarına rağmen; hala teşkilatlarımızla çekişmek istemelerini, anlayamıyorum ve canım sıkılıyor!...
Sağlığında her türlü saygısızlığı yapanlar; sağlığında Başbuğumuz'u terk edenler, Türkeşçi kesilerek MHP'ye saldırıyorlar!...
Canım sıkılıyor!...
Ama can sıkıntısının ilaç olduğunu da bilenlerdenim şükür...
Canımın sıkıntısına ortak olan canı sıkılanların; her geçen gün sayılarının arttığını görmenin, keyfini de yaşıyorum...
Bu canı sıkılanların; günü geldiğinde canlarını sıkanların canını nasıl sıkacaklarını da biliyorum ve;
Ferahlıyorum...
TEVEKKELTÜ TAALALLAH...
Selam,sevgi,dua...
Mustafa ASLAN
http://maslan.blogspot.com
tokkali@mynet.com
tokkali_53@yahoo.com

Hiç yorum yok: