Perşembe, Ekim 18, 2007

GAYR-I MEŞRUYU MEŞRULAŞTIRMAM!...

Evet'te de, Hayır'da da bu kere Vallahi hayır yok!...
Önümüzdeki pazar günü, milleti yeniden sandıkların başına davet eden edene!...
Oylama varmış!...
Neyi oylayacağız? Kaç kişi biliyor? Bilmiyoruz!...
Evet dersek ne olacak? Hayır dersek ne olacak? Kim biliyor? Bilmiyoruz!...
Sandık başına gitmemiz bile yetecek bu gayr-ı meşru sandığın meşrulaşmasına!...
Bu referanduma yani millet oylamasına neden gerek duyuldu? Mecliste Cumhurbaşkanı seçilemediği için!...
Referandumda ne oylanacaktı? Yeni Cumhurbaşkanını cumhur seçsin mi, seçmesin mi?!...
Referandumdan önce mazlumlaşılarak seçime gidildi mi? Gidildi!...
Mazlum rolü, mükemmel oynanarak iki kişiden birinin oyu alındı mı? Alındı!...
İki kişiden birinin oyu alınarak tek başına istikrar(!)lı bir hükümet görevine devam etti mi? Etti!...
Görevine ve istikrar(!)a devam eden hükümet, meclisteki çoğunluğuyla; seçimlerde ip atma ve ip atlama yarışına girdiklerinin de açık destekleriyle meclisi açarak Cumhurbaşkanı'nı seçti mi? Seçti!...
Yani cumhurbaşkanının seçilememesi meselesi, gündemden kalktı mı? Kalktı!...
Türkiye Cumhuriyeti'nin Cumhurbaşkanı var mı? Var!...
İtiraz edenlerden biri de ben olsam da, -bir çok kişinin cumhurbaşkanı olarak kabul etmemesine rağmen- teamüllerden hareketle meşru bir seçimle gelmiş midir Cumhurbaşkanı? Evet!...
Peki o zaman pazar günü milletten neyin oylanması istenecek?
...............................
55 yaşında, duyarlı bir millet evladı olarak hiç görmediğim bir davranışından dolayı Recep Tayyip Erdoğan'ı seçimlerden hemen sonra tebrik etmiştim. Çünkü hayatımda ilk kez seçimlerden galip çıkan bir siyasetçi; seçimlerde reklam için kullandığı reklam panolarından millete teşekkür etmişti.
Benim hatırladığım kadarıyla ilkti ve doğru bir davranıştı ve bende bütün yüreğimle tebrik ve teşekkür etmiştim.
Şimdi tebriğimi de, teşekkürümü de geri alıyorum!...
Demek ki bu ne olduğu belli olmayacak, neyin oylanacağı belli olmayacak sandığa hazırlık yaparak ben dahil, bütün milleti kandırmış Recep Tayyip Erdoğan!...
Demek ki; mecliste seçmeyi, seçtirmeyi kafasına koyduğu "Beraber Yürüdüğü Arkadaşı"nı, Muhteşem Türk Atatürk'ün makamına oturtmak için milleti ve beni kandırmış!...
Demek ki ;Muhteşem Türk Atatürk ve silah arkadaşlarının 20. Ocak. 1921'de ilkini hazırladıkları anayasa ve Cumhuriyetin ilanından sonraki 20.Nisan.1924 anayasasından ve yeni devletten ziyadesiyle rahatsızlarmış!
Demek ki; 27. Mayıs.1960'taki demokrasiye müdahele edilmesine rağmen ilk kez referandumla kabul edilen 1961 anayasasından da çok rahatsızlarmış!...
Ve tekrar 7. Kasım. 1982'de yeniden referandumla kabul ettirilen, "Netekim Paşa" ve konseyin diktatör izlemeleri altında %90'ı aşan bir kabul oyu ile yürürlüğe giren anaysadan da çok rahatsızlarmış!... Bu anyasadan ben de rahatsızım...
Demek ki hedef ve mesele Anayasa imiş, hedef ve mesele Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin temeli olan Muhteşem Türk Atatürk'ün hayalindeki ve kişisel başarısı sonucu ortaya koyulan sistemmiş!...
Sistemle gizli kavgası olan zihniyetlerin ve zihniyetlilerin; -sistemle barışık olmamama rağmen- hem milleti, hem de beni kandırmış olmasını hazmedemiyorum!...
Pazar günü dayatmayla, sivil bir darbeyle milletin önüne koyulan sandıkta neye evet veya hayır diyeceğimizi bize anlatmadan, milleti neyi oylayacağı konusunda yeterince aydınlatmadan, yangından mal kaçırırcasına neyi onaylatmayı planlıyorlar?...
Bu millet, her zaman kuvvetlinin noterliğini mi yapacak?!...
Çok mükemmel oynanan mazlum ve zavallı rolü ile, hakimiyetin kayıtsız şartsız milletin olduğunu yasalaştıran sistem ve sistemin kurucusu ile kavgalarını neden açıkça söylemezler?...
Bu referanduma katılmak, bu referanduma evet demek veya hayır demek, bu gayr-ı meşru uygulamayı meşrulaştırmaktır...
Bu referanduma katılan, evet veya hayır diyerek meşrulaştıran her kes, Muhteşem Türk Atatürk'ün eserini tahrip etmeye suç ortağıdır...
Ben referanduma katılmayacağım...
Bu referandum adıyla millete dayatılan uygulamayı bütün benliğim ve yüreğimle reddediyorum...
Bu gayr-ı meşru uygulamayı meşrulaştırmam...
TEVEKKELTÜ TEAL'ALLAH
Selam, sevgi, dua
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: