Cuma, Eylül 14, 2007

ORHUN YAZITI

"Türk Milleti!
Ben ki Tanrı'nın izniyle tahta oturmuş, Türk Bilge Kağan; Sözümü sonuna kadar dinle...
Önce kardeşlerim, çocuklarım, sonra bütün soyum; güneydeki Şadlar, Atalar, kuzeydeki Tarkanlar, buyruk beyler, Otuz Tatar, Dokuz Oğuz Beyleri, Milletim;
Bu sözlerimi iyice işit, iyice dinle:
Üste mavi gök, Alta yağız yer yaratıldıkta; ikisi arasında insanoğlu yatatıldı. İnsanoğlu üstüne de atalarım Bumin Kağan, İstemi Kağan Hakan olarak oturtuldu... Atalarım;Türk Milleti'nin ilini tutmuş, töresini düzenlemişler. Ordu yürütüp, dört bir yandaki başlıya baş eğdirmiş, dizliye diz çöktürmüşler. Çin milleti ile komşu olmuşlar.
Altını, Gümüşü, İpekliyi sıkıntısızca veren Çinlinin sözü tatlı, ipeklisi yumuşakmış. Bunlarla uzak kavimleri kendisine yaklaştırıp, sonra kötülük edermiş. Bilge kişiyi, yiğit kişiyi sevmez yürütmezmiş.
Türk Milleti!
Varlığa tokluğa ve rahata alışıksın. Böyle olduğu için; hoş ve tatlı sözlere kanıp, Kağanın'ın, Beyin'in sözünü beklemeden her yere gittin. Aldandın. Aldatıldın!...
Böyle olunca oralarda hep mahvoldun!...
İtaatsızlığın yüzünden seni kalkındırmış Kağanın'a ve iline kendin kötülük getirdin. Kendin yanıldın! İyice düşün!
Silahlılar gelipte seni nasılda dağıttı. Mızraklılar seni gelip nasıl sürdüler... Mukaddes Ötüken Ormanı'nın Milleti; Dağıldın!...
Doğuya giden gitti... Batıya giden gitti...
Gittiğin yerde kanın su gibi aktı, Kemiğin dağlar gibi yığıldı! Bey olacak erkek evladın köle; Hanım olacak kız evladın cariye oldu!!!...
Kocamışlara, Bilgelere itaatsızlığın yüzünden!...
Tahta oturduğumda, şuraya buraya dağılmış olan milletim; ölüp biterek, yaya ve çıplak olarak geri geldi. Milletimin adı yok olmasın, Töre yok olmasın diye, gündüz oturmadım, gece uyumadım!...
Gözden yaş gelse önleyerek, gönülden çığlık gelse geri çevirerek düşündüm. İyice düşündüm... Milletimi kalkındırayım, besleyeyim diye Kuzeye, Güneye ve Doğuya 12 Büyük Sefer Yaptım. Savaştım!...
Ondan sonra Tanrı bağışlasın, talihim ve kısmetim var olduğu için; Ötükeni il tuttum...
Açları doyurdum, çıplakları giydirdim. Yoksul Milleti zengin kıldım. Az Milleti çoğalttım. Artık Kötülük Yok...
Ve Türk Kağanı Mukaddes Ötüken ormanında oturdukça,Ülkede Sıkıntı Olmayacak!
Töre Yaşayacak...
Türk, OğuzBeyleri, Milletim, İşitin!
Üste Gök Basmasa, Altta yer delinmese; Senin ilini ve töreni kim bozabilir!...
Ey Türk, Titre ve KendineDön!..." ORHUN YAZITI

Artık zamanıdır, Milletim atalarının sözünü dinler...
Atalarının söylediklerini vasiyet olarak kabul eder düşüncesiyle; Atalarımızın söylediği, tarif ettiği milletle günümüz milleti arasındaki benzerliği fark ederek yeniden Muhteşem Türk Atatürk'ün; dağılan, parçalanan ve yutulmak üzere lokma tarifiyle bekleyen kalıntılarından peyda ettiği Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ne, ölümüne sahiplenir hayal ve düşüncesiyle Orhun Yazıtları'nı, aynen sunuyorum...
Tensip Allah(c.c.)'ımın, takdir Milletimindir...
TANRI TÜRK'Ü KORUSUN
TEVEKKELTÜ A'LALLAH
Selam, sevgi, dua
Mustafa ASLAN

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah (cc) razı olsun, teşekkürler.