Çarşamba, Temmuz 25, 2007

BU İŞLER ZORLAMAYLA OLMAZ !...

Seçim bitti tamam. İki kişiden biri AKP'ye oy verdi tamam.
Muhalefet yapayım derken, AKP'nin değirmenine su taşıyanlar yüzünden AKP zor görülen bir seçim başarısı sağladı, bu da tamam...
Ama; iki kişiden biri, AKP'ye oy verdi. Her kes vermedi. Yani ben, AKP'ye oy vermedim. Milletin kararına elbette saygılıyım. Elbette seçim kazanan veya kaybedenlerin yerine muazeret üretmeyeceğim. Bu benim işim değil. Çünkü siyaset adamı değilim. Siyaset adamı olmadığım için de ne ikbalimden, ne geleceğimden dolayı siyasi bir beklentim olmadığı için siyaseten rengimi saklamaya asla tenezzül etmedim.
İki kişiden biri de benim.
Ve AKP'li değilim. AKP'li olmamak için o kadar çok nedenim varki. Bu nedenlerimizi aylardır yazar dururum.
Belki muhalefet yapması gerekenler, yeterince muhalefet yapamadıkları için AKP karşısında akılda kalacak bir program sunamadıkları için AKP, hepsini ezdi geçti ama bizler yani ben, millet adına gücümün yettiğince muhalefet ettim, etmeye de devam edeceğim.
AKP'nin satışlarından; dış politikada ki kimliksizliğinden, AB'ye girebileceğimize kendileri de inanmamalarına rağmen AK kapısında nöbetten vaz geçmeyişlerinden, tek başlarına ve anayasayı değiştirebilecek çoğunluktayken değiştirilmesi gereken yasaları değiştirmeyip sonra o yasalardan şikayetlenmelerinden, popülist partizanlıklarından, istikrarsızlığı istikrar olarak millete yutturduklarından, açlığı ve fakirliği kadermiş gibi millete kabul ettirdiklerinden dolayı ben AKP'li değilim. Olamayacağım da kesin galiba...
Milletin seçimlerdeki kararını anlamakta ve yorumlamakta sıkıntı çektiğim için, "Şikayetleneni Şikayet Ederim" diye bir yazı yazdım. AKP'nin yetkilileri, seçim kazanmalarına rağmen yapıcılığa soyunurken, önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçimleri için anlaşma zeminleri ayarlamaya çalışırken; kraldan çok kralcı yalakalar, bana ve benim gibi muhalif kalemlere saldırmaya başladılar.
O bana saldırdıklarını ve bana saldırdıkları için AKP'den iltifat göreceklerini zanneden, belki de gören zevata bir şeyler söylemek istedim...
Taraftarları, fanatik partilileri, çıkarları için babalarını bile satabilecek siyaset şebeklerini bir tarafa bırakarak, o siyaset yalakalarını görmezden gelerek; çıplak olan krala bir iki sözüm olmalı...
Kutadgu Bilig'den bir hatırlatma yaparak söylemek isterim.
Sayın Başbakan;
Çıkardığınız veya çıkaracağınız yasalara uyarım. Ama adil olursa.
Verdiğim vergilerimi vermeye devam ederim. Ama paramızın değerini korursan.
Dostunu dost, düşmanını düşman bellerim. Ama can ve mal güvenliğimi sağlarsan.
Bu dediklerimi, daha doğrusu bin yıl öncesinden Yusuf Has Hacib'in dediklerini yapmazsanız; yasalarınıza uymam, vergi vermem, dostunuz dost, düşmanınızı düşman bellemem.
Ahbap-çavuş ilişkileri ile yürütmeye çalıştığınız ve satılmadık öz varlığını bırakmadığınız vatanımıza ve milletimize onları tatmin edici hizmet veremezseniz; ben, AKP'li olmam...
Başımıza geçirilen çuval olayının intikamını aldırmadığınız sürece; değiştirmediğiniz yasalar yüzünden sisteme kafa tutarak bağımsız maskesiyle seçimlerden galip çıkan, PKK uzantısı adamlara hadlerini bildirmediğiniz sürece; oğlunuzun gemisinin, bakanınızın oğlunun 600 dairesinin nasıl kazanıldığını millete inandırıcı şekilde anlatmadığınız sürece; kavgalı olduğunuz bütün birimlerle ve resmi kurumlarla barışmadığınız sürece size muhabbetli bakmam mümkün değil...
Evet! İki kişiden biri AKP'li ama ben de o iki kişiden biriyim ve AKP'li olmayanlardanım...
Duymak istediklerimizi, aylardır haykırıyoruz. Artık bizim duyacağımız şeyleri de söyleyin. Siz artrık AKP genel başkanlığının yanında, -yeniden- dört yıl başbakanımızsınız. AKP'li olmayan, nüfusun %50'sinden fazlasını rahatsız eden konulara artık açıklık getirmezseniz, bir sonraki seçimlerde %70'lerle iş başına gelirsiniz yeniden!...
"Ben yapacağım. Olacak." mantığıyla, mantığıyla milletle kutuplaşmayın...
Toplumla da, kurumlarla da barış imzalamadan; mecliste grup kuracak olan bölücülüğün siyasi kimlikleri olmaya aday millet vekili seçilmiş uzaktan kumandalılarla, aranızda kesin bir tavır koymadan, kimseyi zorla AKP'li yapamazsınız!...
TEVEKKELTÜ A'LALLAH
Selam, sevgi, dua
Mustafa ASLAN