Perşembe, Temmuz 12, 2007

ESKİMEYEN DOSTLAR...

Dostlar;
Duygusallığımın zirvesindeyim.
Kalbim, bir kutsal davaya delice sevdalı yüreğim, yerinden koptu bir daha. Uçuyorum dersem inanın. Ayaklarım yerden kesildi dersem ve yemin edersem, Allah aşkına inanın.
Birbirine benzer insanların; Rabbim'in hikmetiyle bir araya geldiklerini ve olaylar karşısında benzer hatta birbirinin kopyası tavırlar sergilediğini yaşayarak öğrendim. Hamasette benzer olduğumuzu, siyasette perakendeymiş gibi görünsekte lazım olduğumuzda bir araya çağrılmadan geldiğimizi de yıllarca yaşayarak öğrendim.
Dünyanın en pahalı tecrübesini kazanmış bir nesiliz. Düğünler görüp oynamışız, cenazeler kaldırıp ağlamışız yüreğimize.
Göz yaşlarını, düşmanlar görüp sevinmesin diye yüreğine hapsedebilen kaç nesil vardır tarihte. İkballerini feda ederek devleşen, devleştikçe saklanmaları güç olmasına rağmen evlerine kapanarak evlerini kendilerine dar getiren kaç nesil vardır.
Hayatlarında utanmalarını gerektirecek hiç bir şey yaşamamışlarken; sadece dostlardan ayıp olur tevazusuyla kendi yüreklerinde saklanan kaç nesil bilirsiniz?
Öylesine bir nesil ki; her birinin hayat hikayesi başlıbaşına bir destan. Öylesine bir nesil ki; fedakarlıkta belli etmeden yarışmış, yarıştıkça birbiriyle karışmış, aralarına serpiştirilen ayrık otlarını dahi saklamayı başarmış bir alalama nesli.
İçlerinden; siyaset devleri , bakanlar, etkili bürokratlar, başarılı iş adamları, sanatın zirvesini zorlayan sanatçılar çıkarmış. Hepsi kendi yağında kavrularak özellikle lezzetlenmiş, özellikle güzelleşmiş bir nesil.
Hepsi yaklaşık 30 yıldır tek yaşamayı seçmiş olmasına rağmen asla yalnız kalmamış. Hiç birinin, hiç bir yerden ve makamdan ricaları geri çevrilmemiş.
Hepsi tek başlarına kalabalık, hepsi kalabalıklarda tek başına!...
Hayatımda alabileceğim en güzel davetlerden birini aldım iki gün önce. "Eski dostlarımız arasındaki sosyal münasebetleri daha da geliştirmek maksadıyla www.eskimeyendostlar.net adlı bir web sayfası kurduk. Sizlerin de bu siteye üye olmanızı ve elinizdeki fotoğraf belge ve dökümanlarla destek vermenizi istiyoruz. Bu site hepimizindir. Salih DİLEK" şeklinde ve irtibat telefonunun da verildiği bir ileti.
İletiyi, dışardayken almıştım. Koşarak eve geldim. Hemen bilgisayarımı açtım ve ilk iş olarak açtığım web sayfasına üyeliğimi yaptım.
Bu davetin, bu çağrının, bu özlemin paylaşılması, duyurulması gereğine inandım. Bir yürekler sancağı açıldı işte. Eskimeyen, eskitilemeyen, dışlanamayan, görmezden gelinemeyen; korkanın da, sevenin de asla atlayamayacağı bir davet!...
"Gurbette yalan, hamamda türkü kolay şeydir." demiş atalarımız. Tek tek etraflarına topladıkları dinleyenlere destanlar anlatan, uydurukçu ve yalancı sahte kahramanların da böylece tanınması ve tanıtılması kolaylaşır diye düşündüm.
Heyecanlandım tabi.
Yüreğim yerinden fırladı bir kere daha. Hiç unutmadığımız, unutamadığımız dostlarımız da bizi unutmamıştı. Alabileceğim dünyevi madalyaların en güzeliyle ödüllendirilmiştim hiç ummadığım bir anda... Unutamadıklarım tarafından unutulmamıştım.
"Öfkeden gözlerin akı karardı
Öfke tüm dünyayı kavradı sardı
İhanet, her zaman her yerde vardı
Dostluğu yerlerde sürümek yoktu." diye yaptığım feveranımda haksızlığımı, bedbinliğimi tesbit ederek keyiflendim.
Eskimeyen Dostlarım; aynı vakarlarıyla, aynı yürekleriyle ve aynı adresleriyle sabitlerdi.
Bu memleket zenginliğini, bu Türk Milliyetçilerini, bu memleket sevdalılarının adreslerini, dilimin-kalemimin gücü kadar ben de duyurayım istedim...
Hadi; "www.eskimeyendostlar.net" adresinde hasret gidermeye...
Hoş geldiniz Dostlar...
Ve de Hoş bulduk Dostlar...
TEVEKKELTÜ A'LALLAH
Selam, sevgi, dua
Mustafa ASLAN