Çarşamba, Haziran 16, 2010

ŞİİR YAZARKEN

Sağır kulaklara hep seslenirim
Ben şiir yazarken, şiir yazarken;
Enelhak demeğe heveslenirim
Ben şiir yazarken, şiir yazarken...

İmkânsız olanı kolay ederim
İsyânım içimde olay ederim
Arada dağları delip giderim
Şirin'e Ferhat'ça şiir yazarken...

Baharda bülbülce diken yolarım
Güzün çiçeklerle ben de solarım
Kızgın sahralarda yağmur dolarım
Sevdâma hasretçe şiir yazarken...

Kibrin karşısında azâmet benim
Zayıfa el atan merhâmet benim
Zâlimin başına kıyâmet benim
Öfkeme hoyratça şiir yazarken...

Kışın yüreğimde gül açtırırım
Yazın gölge diye tül açtırırım
Çölü yuysun diye sel açtırırım
Olmaza erkekçe şiir yazarken...

Gâh asûde olur gâhi çağlarım
Eller güler bazen bense ağlarım
Bazen insafsızca yürek dağlarım
Vuslata hasretçe şiir yazarken...

Bazen bir volkan olur patlarım
Bazen ummanlara çıkar yatlarım
Bazen hasretimi bine katlarım
Hayâlime bence şiir yazarken...

Müebbete mahkûm olurum bazen
Müebbeti mahkûm ederim bazen
Sebepsiz kızarım giderim bazen
Sevdaya şairce şiir yazarken...

Bazen mecnûnlaşır leyla ararım
Bazen ferhatlaşır dağı yararım
Bazen Fuzulice derman sorarım
Derdime dermanca şiir yazarken...

Yunuslaşır bazen insan olurum
Bazen Köroğluca destan olurum
Mistikleşir bâzen ihsân olurum
İkrâra îmanca şiir yazarken...

Bazen dinmez öfkem felâha kadar
Uyuyamam bazen sabaha kadar
Dualarım gider Allah'a kadar
Yalvarıp derdime şiir yazarken... 29 Mayıs 2004/ Ankara

Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: