Salı, Ocak 22, 2013

TEŞEKKÜRNÂME...

Kutadgu Bilig'de; "Kör yolunu şaşırırsa ayıplamazlar. Yabancı insan kör gibidir. İnsan bilmediği bir yere girince gelin gibi olur ve dili tutulur." diye tarif ediliyor yabancılık!...
Bozkırın Tezenesi, derviş mizaçlı, abdal fıtratlı Neşet Ertaş Usta ise;
"Dost ilinden gel olmazsa varılmaz,
Rızâsız bahçenin gülü derilmez,
Kalpten kalbe bir yol vardır görülmez,
Gönülden gönüle yol gizli gizli!" tarifiyle gönül dostlarının birbirinin gönlünde gariplik çekmeyeceğini söylüyor! 
Beni Neşet Usta'nın tarifiyle gönül konuklarınızdan sayın lütfen! Yoksa şaşırırım! Garip kalır,  dilsizleşir, sessizleşirim!
Ben fakîre Müslüman Türk gönüllerde yer alabilecek bir Türk'çe duruş nasip eden Allahım'a ne kadar şükr'etsem azdır. Hüdâ beni, size karşı utandırmasın!
Yıllarca Türkçe düşünüp, Türkçe yazdığım köşemi kapattığımda, sersemlemiştim! Türk Milletini ve sizi sevmeğe, son nefesime kadar kararlıydım ama sesimi size nasıl duyuracağımı bilemediğim için son "Kendime Firârım"da panikledim!
Öfkemi içime kusabilirdim ama susamazdım! Bir Millet Fedâisini, "Susturduk!" deme keyfini, birilerine yaşatamazdım! Çalabım'dan ve sizin duâlarınızdan gayrı dayanağım ve sığınağım da yoktu! Hayatım boyunca Allah(c.c.)'dan gayrı torpilim de olmadı hamd ü senâlar olsun!
Sebepler içinde sebep halk ederek benzerleri buluşturan Rahmân Çalabım, sizinle haftada beş gün buluşalım diye meydan sahipleriyle buluşturdu beni hamd olsun...

Bir Açık Mektup'la kendilerine ulaştığım Muhterem Prof. Dr. Haydar Baş Hoca'ya, açık mektubuma verdikleri nezîh, kucaklayıcı aynı zamanda davetkâr özel cevaplarından dolayı müteşekkîrim.
Yeni Mesaj Gazetesi'nde MEYDAN'ın açılmasına katkılarından ve bana yabancılık çekmemem için gösterdiği misafirperver tavırlarından dolayı Sevgili Mehmet Emin KOÇ Bey'e çok teşekkür ederim.
Yoğun programlarına rağmen bana zaman ayırarak gönlümün kırılmasına rıza göstermeyen, kadim dost Muharrem Bayraktar Bey'e çok teşekkür ederim.
Son Kendime Firarım'dan dönmenin iştiyâkıyla yazılarımı
gününden önce sanal-ağda paylaşmamı olgunlukla karşılayan Gazete Yönetimine çok teşekkürler!
Hikmetine suâl olunmaz hâşâ! Demek ki vakti, saati gelmişmiş! MEYDAN'ın yeni adresini gününden önce duyurmakla doğru yaptırmış o Güzel Çalabım ki; telefonla arayarak, bizzat gelip fakîri kucaklayarak, özel iletilerle ve sosyal medyadan yorumlarla bana yalnız olmadığımı hissettiren herkese sonsuz teşekkürler!
Bu coşkumla hepinize ithâfen bir şiirimi buyurun lütfen:


TÜRK GÖNLÜMCE!...
İnceden yaram kanıyor, içimde canım yanıyor,
Yaşım gözümü dağlıyor, güle güle ağlıyorsam,
Ağlayarak çağlıyorsam; Dinle!...
Sazım coşkun çalar ama sesim seslenir adama
Asılarak öz yakama, çala çala ağlıyorsam,
Yarama tuz bağlıyorsam; İzle!...
Derdimi saklayıp yâddan utanıyorsam feryâttan,
Utanıp kuldan imdâttan, güle güle ağlıyorsam,
Öz sînemi dağlıyorsam; İyi bak!...
Dilim küsmüşse sözüme, elim yetmezse özüme
Vurarak iki dizime, bile bile ağlıyorsam,
Dert ekip gam sağlıyorsam; Dikkat!...
Bilin ki canım yanıyor, damarda kanım kaynıyor
Bin yıllık kîn uyanıyor, öle öle ağlıyorsam,
Yaralarım dağlıyorsam; Savul!...
Kısas hakkımı din vermiş! Millî direncim, kin vermiş
Dedem Korkut telkîn vermiş, gele gele ağlıyorsam,
Türk coşkumla çağlıyorsam; Kaç!...
Diken olarak izime, çok battınız ki gözüme
Hükmedemeyip özüme, dört yanımı yakıyorsam,
Şimşek gibi çakıyorsam; Baş eğ!...
Günümüzün Türk'ü ile hem dilimde türkü ile
Devletliğin erki ile pusatımı bağlıyorsam,
Silâhımı yağlıyorsam; Diz çök!...
Tüm başlılar baş eğmeli, dizli yine diz çökmeli
Tarih bir daha bilmeli, türeyi ben sağlıyorsam,
Yasaları bağlıyorsam; Firâr et!...
Malazgirt'im, Zigetvar'ım, her meydanda Türk'çe varım
Dağda dağıtıp efkârım, çile çile çağlıyorsam,
Deryaları sığlıyorsam; Kaybol!...
Sağlam kapıyım açılmam, Çanakkale'yim geçilmem
Meydanda erden seçilmem, bile bile ölüyorsam,
Ölürken de gülüyorsam; Öldün!...
Sağır duymazsa sesimi, kör göremezse resimi
Tanrım bilir hevesimi, hep O'na bel bağlıyorsam,
Adâleti sağlıyorsam; "Veleddâllîn." Âmiin!     (24 Nisan 2012-İzmir)
Varlığınız ve duâlarınız sâyesinde son nefesime varım! Bir gün susarsam bilin ki gerçekten susmuşum artık vesselâm...
"OLAMAZ TÜRK'E BAŞ, TÜRK'ÜM DEMEYEN." (Ziya Gökalp)
Selâm, sevgi, duâ
Tokkalı Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: