Pazartesi, Aralık 10, 2007

O ŞİMDİ ASKER...

O, şimdi Mehmet...
O, şimdi Mehmetçik...
En büyük asker, elbette benim askerim şimdi...
Doğduğunda çok sevinmiş, çok şükretmiş, kendimi çok baba hissetmiştim.
Sünnet ettirdiğimde babalık sevincini, babalık övüncünü bir daha yaşamıştım...
Evlendirdiğim günlerdeki babalığımı tarife imkân yok! gelinimi bana kız ettiğinde de muhteşem bir babaydım!...
İlk torunum Burkay'ı, ikinci torunum Okay'ı kucağıma verdiği günlerdeki dedeliğimi, dedeliğimin gururunu anlatmama imkân yok...
O, şimdi asker...
Oğlum, ilk göz ağrım, bana babalık keyfini ilk yaşatan Gökçe'm şimdi asker... İkinci askerim bu.
Annesi ağlıyordur her halde bizden gizli.
Ama en az benim ve oğlum kadar oğlumuzun askerliği ile gururlu olduğunu da biliyorum. Eğer Annem, Gökçe'min Babaannesi, peşinden ağlayan kimsenin olduğunu görürse kıyamet koparır biliyoruz. "Askerin peşinden ağlanmaaaaz! namus borcunu ödemeğe gidiyor o!..." diye askerini yolcularken ağlayan annelere kızarak verdiği öğütleri, her kes kadar elbette eşim de bilir.
Oğlum; "yan gelip yatmaya..." gidiyor. Oğlum, toprağın vatan kalması için gereken emeklere emeğini katmağa gidiyor.
Oğlum; toprak vatan kalsın diye, kendinden öncekilerden nöbeti devralsın diye, kendisiyle götüreceği ana-baba yüreklerimizi de sınırda kendileriyle birlikte atsın diye götürerek gidiyor...
Yolun açık olsun Oğlum...
Görevin kutlu, yarınların umutlu olsun. Senin umutlu yarınların vatanın yarınlarıdır...
Allah(c.c.); bütün silâh arkadaşlarını, komutanlarını, senden öncekileri ve senden sonra gelecekleri hıfzetsin oğlum. Silâh arkadaşlarının arasında seni de korusun Mehmedim, seni de gözetsin Gökçem...
Gururla, gülerek uğurladığım seni, gülerek gururla bekleyeceğim. Vatanın seni beklediği kadar senin de Vatan Borcu'nu ödemeği beklediğini biliyorum.
Kendileri çürük raporu alan vicdanen çürükleri, oğullarına çürük raporu alarak vicdanlarını çürütenleri, şimdi daha cesur tenkit edeceğim...
Çünkü; sen terhis oluncaya kadar gururla söyleyeceğim asker babası olduğumu...
Karla, kışla ve hain bölücülerle mücadele eden Vatan Evlâtları'nın arasında oğlumun da olmasının gururunu yaşayacağım...

O ŞİMDİ ASKER

Dedenin silahı duvarda hala
Yedi düvel ile vuruşmuştu O,
Dedenin nöbeti, sende bak Bala
Cumhuriyet için vuruşmuştu O...

Sen asker olmadan eksikti ordum
Sen nöbet tutarken selâma durdum
Senin nöbetinin farkında yurdum
İlk günden mehmetle buluşmuştu O...

Gördüğüm her asker sen olacaksın
Adın Mehmet, dağda çen olacaksın
Tarihli vatana ten olacaksın
Mehmedin tenine alışmıştı O...

Tokkalı'ca dur nöbette yiğidim
Okkalıca vur namerde yiğidim
Gazi Paşa bak ilerde yiğidim
Senin nöbetine çalışmıştı O...

O şimdi asker.
O, şimdi Mehmet.
O, şimdi Mehmetçik...
Türk askerdir, asker Türk. Adı Türk, şanı Türk, oğlum Türk, Türk oğlum...
Güle güle git Oğlum...
Vatanı sana, seni önce Allah(c.c.)'a sonra da Komutanlarına emanet ederim oğlum...
"TÜRK'ÜM, BU AD HER ÜNVANDAN ÜSTÜNDÜR"
TEVEKKELTÜ TEAL'ALLAH
Selam, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: