Cuma, Aralık 21, 2007

ORDUM'A BAYRAM ZİYARETİM...

Bayramın ikinci günü...
Mübarek güne gücümüz ne kadar izin verdiyse o kadarıyla yani kurbansız girdik hamdolsun.
Dostlarla, aile yakınlarımızla ve tabi torunlarımla bir aradayım.
İzmir'de mahallemizin kasabı, kurban kesemeyenler için et satmaya devam ediyor şükür ki...
Kurban Bayramı'nda, mahalle kasabımızın bizler için kestiği etten alabildiğimiz kadarı tenceremizde, Eşim'in günlerdir özene bezene hazırladığı bayram yemekleri ve tatlıları soframızda ve şükürler olsun huzurumuz yerinde...
Bayramlaşıyoruz.
Sohbetler ediyoruz.
Bizi adamdan sayan dostlar, memleket ahvalinden sualler yöneltiyorlar. Dilimiz döndüğünce, inandıklarımızı bildiklerimizle süsleyerek cevaplamaya çalışıyoruz biz de.
Ordumuzun, millete çifte bayram yaşattığına inanıyor ve bu konu üzerinden cevaplar vermeğe çalışıyorum. Çakal inlerini tar-u mar eden mehmetçiğimin kar-kış demeden dağlarda kurduğu hakimiyetiyle gururlanıyorum.
Oğlumun ve dört yeğenimin de asker oluşu, daha fazla konuşma hakkımın olmasını sağlıyor şükrolsun.
Tam bu arada televizyonda haberler var. Bir şehitlik gösteriliyor. Şehit ailelerinin şehitlerini ziyaretlerini gösteriyorlar. Ellerde Kur'an, dillerde Ayet-i Celileler, gözlerde yaşlar ama dik başlar...
Ordumuzun çakal inlerine yaptığı saldırı ile keyifli şehit yakınları.
Bir ziyaretçi, habercilerin dikkatini çekiyor ve tabi benim ve bizim de... 30'lu yaşlarda bir delikanlı. Saçlarını asker traşı kestirmiş. Gözleri yaşlı. Elleri semaya açık, dilinde bildiği dualar...
- Hasan! Diyor...
- Hasan arkadaşım. Sana gelirken saçlarımı kestirdim. Seninle cephede beraberdik. Sen şehitleşerek cephede kaldın ben döndüm. Sana geldim Hasan. Saçlarımı asker traşı kestirerek...
Ağlıyor Hasan'ı ziyaret eden kısa saçlı, 30'lu yaşlardaki delikanlı. Ben de ağlamaya başlıyorum hemen. Zaten gözlerim, daha doğrusu gözyaşlarım son zamanlarda artık beni dinlemiyor mu ne? Akmak için bahane arıyor.
Oysa görenler ve inanın kendim de kendimi katı zannederdik!...
Saçlarını asker traşı kestirerek, silah arkadaşını, cephe arkadaşını ziyarete gelen bu vefalı Türk'ü seyrederken gururdan ağlıyordum. Sevgili Emin Alper Hoca'nın kulaklarını çınlatarak, onun aklımı başımdan alan dizelerinden "Ve dirildik ölümü öldüren bir ölüşle." dizesini hatırlayarak ağlıyordum.
Şehidime ağlıyordum.
Toprağı vatanlaştırabilmek için topraklaşanlarıma ağlıyordum.
"Ölümü öldüren bir ölüşle" dirilenlere ağlıyordum.
Dağlarda toprağı vatanlaştırabilmek, vatanlaştırılmış toprağın bütünlüğünü devam ettirebilmek için çarpışanlarıma ağlıyordum.
Yeğenlerimin, oğlumun askerde mehmetçikleştiklerini bilerek, gururla ağlıyordum.
Neden ben de saçlarımı asker traşı kestirerek bir şehitlikte değilim diye ağlıyordum!...
Hamâsetse hamâset, duyguysa duygu, hissiyâtsa hissiyât, ne sayarsanız sayın!
Kim nasıl yorumlarsa yorumlasın!
Çürüğünü, hainini, asker kaçağını, vatan kaçkınlarını inadına unutarak; Allah(c.c.)'ıma beni Türk yarattığı için bir daha şükrederek; BOP Eş Başkanları'na rağmen, milliyetsiz milliyetçilere rağmen, demokratlık sayarak hainlerle tokalaşanlara rağmen, "Türk'e kefen biçenin ölümü korkunç olur" inancımla, Allah(c.c.)'ın Türk'e ve inananlara izin verdiği kısas hakkımızı kullandığımızın farkında olarak ve ordumla ziyadesiyle gururlanarak ağlıyordum...
Bu bayram, bayram gibi bayram Hamdolsun...
Dağların tozunu dumanını attırıyoruz. Şehit ailelerimize, Türk milletine kısas hakkının lezzetini tattırıyoruz. Hainin, ödleğin, çürüklerin, kaçakların, yerli işbirlikçilerin ödlerini patlatıyoruz.
Defalarca seslenerek; "Yapmayın! Akıllı olun! Türk'ün muhteşem öfkesine muhatap olduğunuzda kaçacak in bulamazsınız! Türk'ün muhteşem bağışlayıcılığına sığınmaya mecburen dönersiniz ama korkarım geç kalırsınız!" demiştik.
Bizi duymazdan gelenlerin, şimdi nasıl inlerinde inleştiklerini görünce keyfimden ağlıyorum.
Rabbimiz! Ordumuzu koru.
Ordumuzu koru ki onlar da bizim bu muhteşem gururumuzu, bu muhteşem çifte bayram neş'emizi korusun...
Bu satırlarım; Genel Kurmay Başkanım'ın şahsında Ordum'la bayramlaşmamdır. Asker oğluma, yeğenlerime, Mehmetçiklerime bayram ziyaretimdir. Bayram şekerim gönlümde...
Büyük milletim! Bayramın mübarek olsun...
"TÜRK'ÜM. BU AD HER ÜNVANDAN ÜSTÜNDÜR"
TEVEKKELTÜ TEAL'ALLAH
Selam, sevgi, dua
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: