Cuma, Aralık 26, 2008

ŞEHÎDİM'E NİNNİ...

Tarih yazılsın diye gene silâh ellerde
Alp Arslan'ın ruhuyla tura çıktık semâyı,
Fatiha'dan Ya'sîn'den ninni yapıp dillerde
Gönülde beşik ettik Şühedâya dünyayı...
Ninni Mehmedim ninni
Duydun mu şu Yâ's'in'i?
Çalıları atlayıp itlerle dalaştılar
Vatan olsun diyerek dünyayı dolaştılar
Girdikleri her yerde kabul gören baştılar
Boşa kazanmadılar her fetihte duayı...
Layla Mehmedim layla
Seninleyiz duayla...
İntikam diye Haçlı, geldi! Telef oldular.
Kaç kere geldilerse o kadar def oldular!
Fetheden yiğitlerse şana gergef oldular,
Kanlar tarih yazarken, toprak verdi salâyı...
Nenni Kınalım nenni
Yendi îmanın fenni...
Mermi mermiyi vurdu! Kördü Çanakkale'de,
Kâfir, bir Haçlı tuzak ördü Çanakkale'de
Ölüm, sevdâlısını gördü Çanakkale'de
İki yüz elli üç bin canla savdık belâyı...
Uyu Mehmedim uyu,
Canla oldun can suyu!...
Şühedâmın ahfâdı, Mehmet oldu. Nöbette,
"Sönmeden en son ocak" inmez Bayrak elbette
Fatihâ'yı, Yâ'sîn'i ninni yapıp mâbette
Ezân ile gönderdik hepinize duayı...
Ninni Yiğidim ninni
Helâl et emeğini...
Kim ölür, sen ölmezsen, o ölmezse, ölmezsem?
Hakk'ka suâlim olsun imdâdına gelmezsem
"Ve ölümü öldüren bir ölüş"le gülmezsem
Gurbet etmez mi felek, ben yaşarken sılayı...
Nennim duamdır nenni
Sana gelmek temenni... (23 Aralık 2008-İzmir)
Yurt edinmenin, toprağı vatanlaştırmanın, vatanda devletleşmenin, devleti devâm ettirebilmenin, tek bedeli can!.. Biliriz...
Ve günümüzde de, bedel vermeğe devâm eder, devlet-i ebed-müddet için ölürüz de ölürüz... "Ve dirilir ölümü öldüren bir ölüşle.", şehîd oluruz!... Diriliriz...
Anamızın her figanı; yavuklumuzun, nişanlımızın, sevdamızın, karımızın, bacımızın her damla göz yaşı, bize Kevser; milletimizin yürek yangınına, sudur biliriz... Biz ölürken, bunun için güleriz!
Ama aldıkları her nefeste ölenler; ya birilerinin arkasına veya demokratlık maskesiyle özür nezâketi adıyla, ihânet korkularının arkasına saklanırlar! Saklandıkları inlerinde; aldıkları her nefes, yuttukları her lokma, her yudum; Vatanlaşır, Devletleşir, Türkleşir, Atatürkleşir ve nâmerdi ezer de ezer!...
Bu; Türk'ün kaderidir, kahramanın alın yazısı...
"TÜRK'ÜM. BU AD, HER ÜNVANDAN ÜSTÜNDÜR."
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: