Pazartesi, Eylül 07, 2009

YASLI MISIN MİLLETİM?

Milyon kere öldüm, gene ölürüm
Devletim Milletim yaşasın diye,
Becersem dirilip geri gelirim
Hâini ezdikçe coşasın diye...


Canını aldılar! Susan sen misin,
Hortumcular yerken kusan sen misin,
Îman pazarında küsen sen misin,
Münafık saltanat kuşansın diye?...


Gülümseyip gül dağıttı daha dün
Ne güldüğün belli, ne üzüldüğün
Yetmedi mi tevekkülle öldüğün
Daha ne yapmalı coşasın diye?...


Şehît ölümüyle ölümsüzleşir
Her şehîtte sen-ben biter bizleşir
Kahramanlar acılarda yüzleşir
Zoru kolaylayıp aşasın diye...


Pusatlarca paslı mısın Milletim
Dağlar gibi puslu musun Milletim
Yoksa hâlâ yaslı mısın Milletim
Üşüyen Yiğidin yaşasın diye...


Hasret, işte buymuş oyar yüreği
Özlem ile sızlar burun direği
Yiğidim'e toprak atan küreği
İşâret koy; Yiğit yaşasın diye...

Yolcu şaşmasın,
Surat asmasın,
Dili duasız,
Kabri selamsız
Hayatı anlamsız koymasın;
Bir saniye sonrasına hükmedemeyeceği hayat için kimse fırıldaklaşmasın!

"TÜRK'ÜN HER ŞEYİ GÜZELDİR VE HER ŞEYDEN GÜZELDİR."
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: