Salı, Aralık 21, 2010

BENİ DUYAN OLMAZ MI?

Yumruğum çekiç edip demir dövdüm sînemde
Alın terimle verdim çeliğe su! Yetmez mi?
Akınlardan akına akarken her dönemde
Seferden vazgeçersem Türk yüreğim bitmez mi,
Safı terkettim diye şevk'im firâr etmez mi?

Yaratan Türk yaratıp dağ erittirmiş bana
Bu erke baş eğdirmiş nice hana, sultana
Şimşek hızlı atlarla yetişmişken dört yana
Şimdi Anadolu'ya sığsak ayıp olmaz mı,
Uzakta yol gözleyen Türkler gönül koymaz mı?

Arkadan ilk defa mı vurulduk savaşırken
Duâya yakalandık ecelle yarışırken
Ölümü öldürenler Kırklar'a karışırken
Biz ot gibi solarsak Dâvâmız utanmaz mı,
Güle diken olmazsak bülbül hesap sormaz mı?

Memnûn eder şehîdi, kahramanın ölümü
Ölümü öldürenler diriltirler Gül'ümü
İki dilli ederek Türk adlı bülbülümü
Bülbül ve gül edersek aşka yazık olmaz mı,
Daldan kopan tomurcuk açılmadan solmaz mı?

Kurulmuş köprülerden geçilmese de olur
Elbet bir gün bir yitik, köprüyle yolun bulur
Gelen-giden geçerler köprü yerinde kalır
Uçuruma varınca yolun sonu olmaz mı,
Eğer köprü olmasa yolcu yolda kalmaz mı?

Can vererek şân alıp dile destân olalım
Düşsün beden toprağa ölüp Vatan olalım
Ülkücüyüz dedik ki Türklüğe şân olalım
Ülkücü bu uğurda heves ile solmaz mı,
Ölümü öldürenin hemen yeri dolmaz mı?

Tarih! Çok sustun yeter! Bize dünden haber ver
Meydanda belli olur korkak ile cengâver
Allah'ın Askerleri dedi Türk'e Peygamber.
Türk'e hakâret etmek O'na bühtân olmaz mı,
Müfterîye vurmayan şerre mihmân olmaz mı?

21 Aralık 2010/ İzmir
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: