Salı, Temmuz 12, 2011

BE NİYE ÖLÜM?

Selâm ile...
Canım, canlarımla ünsiyyet istedi.
"Uzaxdaki Yaxın Dost" diye adlandırdığım, Ata Yurdum-Odlar Diyârı-Azerbaycan'daki Kandaşlarımdan Rebiyye Xanım Zerdâbi; yakın geçmişte başımızdan geçen nahoş olay üzerine, bir kaç kere telefonla da arayarak fakîri Azerbaycan'a davet etmişler ve bu dâvete Ata Yurdum'dan başka Kandaşlarım da destek vermişlerdi.
İnşallah, nasipse, becerebilirsem Ata Yurdum'a ömrümün son demlerinde mutlaka gitmeyi, gidip bir ömür içten içe kanayan yüreğimin hasret yarasını kavlatmayı çok istiyorum.
Rebiyye Xanım Zerdâbi; fakîre ithâfen: "Yar bize gonax gelecek" mahnısını hediye etmişler! Yüreğim coştu, sessizce kanadı içten içe hasretim ve kalemimden kâğıdıma dökülenler:

ALEYK'ESSELÂM

Derd ekledi yüreğimin derdine
Men indi ölmeyim, be niye ölüm?
Gonağ bexliyirmiş Odlar Yurdu'na
Bu dertden ölmeyim, be niye ölüm?

Dost yarasın, dost elleri gaşıyar
Berk yüreğim hasretleri boşuyar
Demişdim; "Ölerem, Millet yaşıyar."
Men indi ölmeyim, be niye ölüm?

Yüreğim yaşını gözüm silmedi
Asılsızlar dost gadrini bilmedi
Millet dursun diye kimler ölmedi
Men indi ölmeyim, be niye ölüm?

Dosdam, helbet bilerem dost gadrini
Çox bozmuşam sultanların sadrini
Yüreğimle duyup Dost Daveti'ni
Dost içün ölmeyim, be niye ölüm?
Ay ölüm aman ver Yurdumda ölüm!...

12 Temmuz 2011/ İzmir

Dost Rebiyye Xanım Zerdâbi şahsında, cümle Odlar Yurdu sakini Gandaşlarıma ithâfen...
Selâm, sevgi, dua....
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: