Perşembe, Kasım 22, 2012

ÖĞRETMENLERİM'E...

Ben, Öğretmenim.
Duygu mimarıyım ben.
Saygının kaynağı,
Kaygının yok oluş durağı...
Yeni palazlanan gönüllerde
Benim dalgalandıran Bayrağı...
 
Toprağı vatanlaştıran,
Dünle bugünü buluşturan,
Bugünü yarınlarla yarıştıran benim;
Ben, Öğretmenim...

Bende şekillenir sesler,
Bende besteleşir nefesler.
Zindanlar bende kafesleşir,
Hevese döner korkular, kaçışa uçmak için...

Uzun uykular, tembelliktir bende!
Gerçeğe yakın değilse karabasandır rüyalar.
Dünyalar küçüktür, ben sığıyorsam içine,
Küçücük yüreklere dünyayı sığdıran benim;
Ben, Öğretmenim...

Olgun başaklar, bende dalgalanır denizce,
Benim harmanımdır sapla samanı ayıran.
Ölüm yazılamayan defter, 
Silahın ödünü patlatan kalem bendedir!
İçine kötülüğün zerresi sığmayan,
Dünyayı sevgiye doyuran yürek, bendedir...

Bedenlerde şekillenen olgular, 
Şehâdeti doğuş sayan duygular!
Bir sınıf tahtasında görebilmek dünyayı,
İnsanlığı sevgiye doyuracak sıra gözü ambar bendedir...
Benim affederek cezalandıran,
Cezalandırdığımda cezalanan da benim;
Ben, Öğretmenim...

Toprağı vatanlaştaran,
Dünle bugünü buluşturan,
Bugünü yarınlarla yarıştıran benim;
Ben, Öğretmenim...

Kalem tutamayan minicik eller,
Anne'den başka söz bilmeyen diller, 
Benimle büyür dünyayı öğütleyecek kadar!
Benim emeğimdir tüm güzellikler;
Ben sevdiririm cumhuriyeti,
Atatürk'ün ölmesine izin vermeyen benim;
Ben, Öğretmenim...

Benimle muhabbet olur kara sevdâlar.
Seven de, sevilen de benim tezgâhımdandır.
Buram buram Türkiye kokar,
Püfür püfür nefesimle Türklük diye eserim.
Uygarlık tek hevesimdir;
Çağdaş Türk benimle şekillenir,
Atatürk benimle başlar koşuya her gün!
Hiç bir yarışta asla geçilemeyen,
Teneffüs molasına asırlar sığdıran benim;
Ben, Öğretmenim...

Benim toprağı vatanlaştıran,
Dünle bugünü buluşturan,
Bugünü yarınlarla yarıştıran benim;
Ben, Öğretmenim...

24. Kasım. 1995/ Ankara

Yılda bir gün, kerhen anılan sevgi fedâileri ve dünyaya bin kere gelsem, bininde de öğretmenliği seçecek kadar bana öğretmenliği sevdiren Öğretmenlerim'e en kalbî saygı ve şükrânlarımla...
Selâm, sevgi, duâ...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: