Salı, Nisan 22, 2008

TÜRKEŞ'İ DİNLİYORDUM, GÖZLERİM KAPALI...

Tuğrul Türkeş'in basın toplantısını izlerken kopuverdim dünyadan!
Oğul Türkeş'in gittikçe Babası'na benzeyen fiziğini fark edince, hayallere dalıverdim! "Oğul Beğ" dediğim Tuğrul Türkeş'i dinledim, gözlerimi kapatarak! Türkeş'i dinledim sıkı sıkı kapattığım göz kapaklarımdan sızan-taşan göz yaşlarıma söz dinletemeden!
Türkeş'i seyrediyordum, gözlerim kapalı!
Ve Türkeş'i dinliyordum kulaklarım kapalı!
Canımın acımayan bir zerresi, ruhumun öfkelenmeyen bir köşesi, gönlümün acımayan bir hülyası, aklımın isyan etmeyen bir mâzisi kalmadan!
Türkeş'i seyrediyordum, dinliyordum gözlerim ve kulaklarım kapalı!...
"İtalyan Komünist Partisi Genel Sekreteri Berlinguer bir konuşmasında 'Ben önce İtalyanım sonra Komünistim demişti. Yani Avrupa'da düne kadar komünizmi savunan liderler dahi mevcut siyasi iktidardan çok daha vatansever, çok daha şerefli, haysiyetli ve sorumluluk sahibiydiler." şeklinde haber sitelerine geçen cümleyi, sesinden dinlerken tam Türkeşçe; "komonist" deyişinde yüreğim sızlayarak!
Türkeş'i dinliyordum gözlerim kapalı, göz pınarlarım yaşlı, yüreğim bir daha özlemle yanarak!
Hayallerimizle, hedeflerimizle, mücadelelerimizle birilerinin oynamasına; bizler, nasıl, bu kadar aymazlıkla izin verdik diye öfkeden kalbim yerinden fırlarcasına!...
İzmir'in dayanılmaz sıcağında, Açık Hava Tiyatrosu'nda, yakıcı güneş altında 'Oğul Türkeş'in gelmesini bekleyen binlerce kişiyi sıkılmadan bekletmek için mikrofondan yaptığım anonsları hatırlayarak;
"Türkeş geliyor! Türkeş geliyor! Başbuğumuz'a peş geliyor! Karanlıkları yırtacak, Türklüğe güneş geliyor!" diye hamâsetimin zirvesinde, inançlılığımın zirvesinde, heyecanımın doruğunda gırtlağımı acıtırcasına binlerce kişiyle gök kubbeyi patlatırcasına haykırışlarımızı hatırlayarak;
Taraftarlar; "Devlet Bahçeli mi, Recep Tayyip Erdoğan mı daha güzel okuyor?" mukayesesi ve yarışı başlatmışken; "Komonistler dahi mevcut siyâsi iktidardan çok daha vatansever, çok daha şerefli, haysiyetli, sorumluluk sahibiydiler." diyen sesin hatırlatmasıyla hukuk bilen ve bilmeyen iki belediye başkanını mukayese ederek, Türkeş'i dinliyordum gözlerim kapalı!...
'Komonist'likle suçlanan; ekmeği en ucuz, suyu bedâva, ulaşımı bedâva, hastaneyi 1 (bir) liraya hizmete sunduğu için tenkit edilen, şikâyet edilen SHP'li Dikili Belediye Başkanı ile çalıp-çırpmakta emsalsizliği söylenen Melih Gökçek'in hukuk tanıyıp tanımamazlıklarını ve nerdeyse hayatımda ilk defa "iman metre"mi ben de kullanmak isteyerek Türkeş'i dinliyordum, gözlerim kapalı!...
"Tarım Kentleri" projemizi, bizden esinlenilerek hazırlanmış "Köy Kent" projesini ve Toprak mahsülleri Ofisi'nin satış mağazası kuyruğuna giren köylüyü mukayese ediyordum! Gözlerim yaşlı, kulaklarım paslı, yüreğim yaslı olarak Türkeş'i dinliyordum, kulaklarım kapalı!...
"Yanlış yapıyorsunuz! Yanlış yoldasınız! Gerekirse kan da dökeriz, can da veririz! Ne mozaiği ulaaan!" diye kükreyen sesi hatırlayarak, televizyonun sesini kısıp Babası Türkeş'e fiziken gittikçe çok benzemeğe başlayan ve "komonist" diyen üslûp şekliyle de çok Türkeşleşen Türkeş'i dinliyordum, gözlerim kapalı!...
Millî Egemenlik Haftası dolayısıyla ülkemize gelen çocuklardan Filistin'li çocuğun, içinden gelen bir davranışla, Türkiye Cumhurbaşkanı'nın kucağına, yaralı bir kuş gibi sığınan davranışındaki Türklük özlemiyle; "Türk Milleti'nden olmak, Türk Milleti'ni sevmek ve Türk Devleti'ne sadakatle hizmet aşkı taşımak, vatana bağlılık duygusu içinde bulunmak ve Türk Milleti'nin yükselmesi için elinden gelen fedakârlığı yapmak ve çalışmak duygusu ve şuurudur. Bu duygu ve şuuru taşıyan herkes Türk'tür. Kalbinde yabancı başka bir milletin özlemini, özentisini taşımayan, kendisini Türk hisseden, Türklüğü benimseyen ve Türk Milleti'ne, Türk Devleti'ne hizmet aşkı taşıyan herkes Türk'tür." şeklinde Türklük ve Türk Milliyetçiliğini tarif eden Türkeş'i özlüyorum, gözlerim kapalı, Türkeş'i dinleyerek!...
Türkeş'i izliyordum.
Türkeş'i dinliyordum.
Türkeş'i seviyorum, özlüyorum.
Heyecanlanıyorum, öfkeleniyorum, coşmaya niyetleniyorum ve "Kim daha iyi okuyor?" yarışını hatırlayarak bir daha içime kapanıyorum!
Türkeş'i dinliyordum, gözlerim kapalı...
"TÜRK'ÜM. BU AD HER ÜNVANDAN ÜSTÜNDÜR."
Selâm, sevgi, dua
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: