Pazartesi, Kasım 22, 2010

ERTELENEN BİR DESTAN...

Hatırsızın, hatırının olmayacağını bilirim. Dostun dosta en etkili gücünün, hatır olduğunu da!... Bu hatır bilmem beni, bazen susturdu! Hiç pişmanlığım da yok! Hatır için susar, hatır için ölebilirim! Atamdan, Dedemden dostluğun ve hatırın özel gücünü, yaşayarak öğrendim.
Referandum sürecinde, Ramiz Ongun haberleriyle, Türk Milliyetçisi-Ülkücü yüreğim isyân etti! Bir Ramiz Ongun destanı dökülüverdi kalemimden. Tam yazıp gönderecekken, gıyâbında "Ağabey" dediğim ve diyeceğim bir büyüğümle, Ramiz Ongun'un arasındaki 2. Genel Başkan adaylığında şahit olduğum olayı hatırladım. Ramiz Ongun'u yüzüne karşı sertçe tenkîd eden bu Ağabeyim, Kongre salonu'na onunla birlikte girdi! Aklım uçtu! Koştum sordum; "Mustafa Can, kırk yıllık dostumu yalnız bırakamazdım!" cevabıyla dostluğu-hatırı hatırladım ve sustum!
Bunlar vicdânî nâmusuma emânet! Bu yüzden Ağabeyim'in adını yazmadım. Ama sayısız Ülküdaşımın bildiğini, bilmeyenlerin de tahmin ettiklerini biliyorum. Gerekirse ve Ağabeyim'in izniyle bir başka zaman açıklamaktan da onur duyarım.
Ramiz Ongun destanımı, ertelemiştim! Sonra Ağabeyim; "Mustafa Can, artık herkes düşündüklerini söylemelidir. Keşke yayınlasaydın!" demişti ama destanın özelliği kalmamıştı!
Şimdi Ramiz Ongun'un AKP'den Millet vekili adayı edileceğini duydum ve destan, şart oldu!...
GERİ VER
Tarsus'tan bir haber ulaştı bana,
Söyleyen yalvardı: N'olur soruver!
Tam kırk yıl "ağabey" denmişti ona,
"Ağa" sana kalsın, "Beğ"i geri ver!...

İnsan bu! Bir daha kıvrılıverdi
Hevâ hevesiyle kavruluverdi
Kuru yaprak gibi savruluverdi
Sen de onu yollarına seriver!...

Yola ser ki bir Türk geçsin üstünden
O da belki vazgeçer bu kastından
İnsana her zaman darbe dostundan
gelir diye sen göğsünü geriver...

Öyle ger ki tam kopacak kıvamda
Oku herkes atsın beğ de avâm da
Yıllar yılı kimler varmış yuvamda
Tesbît edip elâleme yayıver!...

"Adı angın olanın, malı ongun olur"muş
Issız yerde yazın, yangın olurmuş
Dönenin ateşi söngün olurmuş
Bırak sönsün! Dumanını geri ver!...

Destânı hep yiğitlere yazdık biz
Azdık ama çok oyunlar bozduk biz
Çileyi tesbihçe ipe dizdik biz
Tesbihimi imâmemi geri ver,
Bizde edindiğin şânı geri ver!
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: