Pazar, Mayıs 13, 2012

ANA...

Hamallar yüküne yaparken hîle
Dokuz ay karnında taşıdın Ana!
Mîdene bir lokma girmese bile
Memenden balana aş idin Ana...

Bakıp görmez iken gözüm sen oldun
Ağladım kızdılar, sözüm sen oldun
Yerlerde süründüm, dizim sen oldun
Sevip nazlamada baş idin Ana...

Bir diken batınca ağlarken insan
Keyifle inleyip getirdin bir can!
Gölgeden gölgeye olmazken ihsân
Bunalan gözüme, yaş idin Ana...

Canından kopmuşum, sen sevinmişsin
Balan ağlamışsa sen dövünmüşsün
Korkuyu bilmeyen yüreğimmişsin
Eğer güldüm ise, hoş idin Ana...

Oruçlu süt verip zinde kalmışsın,
Gölge edip bana günde kalmışsın,
Allah'a hamd'olsun bende kalmışsın
Temelsiz binâma taş idin Ana...

Sıcak kucağını eyleyip beşik
Memeni ağzıma etmişsin kaşık.
Canını canıma ederek eşik
Ömrünce ömrümü taşıdın Ana...

Ana can! Gözyaşın silemezsemde
Yolumu beklerken gelemezsemde
Cahildim, kıymetin bilemezsemde
Her zaman dünyamda baş idin Ana...

2001 Yılı Anneler Günü'nde, uzakken yazıp Rahmetli Anam'a okuduğumda çok mutlu olmuştu ve; "Her Anneler Günü'nde okur musun?" diye sorarak ta bana görev vermişti!
Ben de ihmâl etmeden her yıl okumuştum!...
İki yıldır Anasız'ım! Anam yok! Kokusu her yerde! Gölgesi her yanımda! Kendisi her ânımda ama O yok!
Anam'a ve bütün Hakk'a yürüyen analara rahmet, yaşlı-genç bütün Annelere hürmet...
Yılın 12 ayı, 12 ayın her günü, her günün her saati, her saatin her dakikası, her dakikanın her saniyesi, nefes alıp verdiğimiz her ânımız, Analar Ânı olsun, Allah bütün Anneleri; sevenleri ve sevdikleri için korusun...
"İnna lillâhi ve innâ ileyhi raciûn" Anam'a ve ebedîyyete yolculanan bütün analara rahmet, tekrâr bütün Annelere hürmet vesselâm...
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: