Salı, Ağustos 14, 2012

BENDE BEN...

Bulut ağdı, yağmur yağdı, ben aktım,
Bir testiden yâr eline süzüldüm.
Damla düştü, göller taştı, bir baktım
Yâr üstünde esvâp olup büzüldüm,
Esvâp ıslak, yâr üşüdü, üzüldüm!...

Sol elimle sol yanımı sıktım hep
Yâr oduna yaş canımı yaktım hep
Yüreğine gözlerinden aktım hep
Yâr rüyada, ben nöbete yazıldım,
Yüreğimde mezâr diye kazıldım!...

Gece gündüz, rüyam da o, işim de
Hayâlim de, şiirim de, düşüm de
Ve her gece ölüp dirilişimde
Kelâm tesbîhime dâne dizildim
Her hecede duyulmadan sezildim!...

Yazda buharlaştım, ayazda dondum
Doğuşta başlangıç, ölümde sondum
Aşk odunun alev dalına kondum
Pervânece özde köze süzüldüm,
Düğümdüm, ateşte külce çözüldüm!...

Eğri yayda düz okumu gezledim
Benden bana kaçan beni izledim
Demin vedâlaştım şimdi özledim!
O bende güzeldi, onda güzeldim,
O ebedim olunca da, düzeldim!...

13 Ağustos 2012/ İzmir
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: