Perşembe, Ağustos 30, 2012

BAYRAMDA ÖLECEĞİM!...

Sormayın beni dostlar, seferdeyim yokum ben
Tanrı'm nasîb ederse Tûran'a ereceğim.
Kalabalıklar bende yok oldular, çokum ben!
Doğup sefere çıktım yolu bitireceğim,
Bir ömür iz sürdüysem, Tûran'ı göreceğim...

Gelenleri, özledim! Gidenler, bendeydiler!
Gülenleri izledim, güldüm öfkelendiler!
Kerbelâ'da kuruyup vahâlarda seldiler!
Akıp kavruk dudağa serinlik vereceğim,
Selleşip tûfanlaşıp ummânı göreceğim...

Zemheride buğlanıp bulut yağdım göklere.
Her seherde çiğ olup soludum çiçeklere.
Kalabalıklar gördüm uyarak ürkeklere
Dağları düz ettiler! Yeniden öreceğim
Düze indiğimde de kervânı göreceğim...

Gözüm keskindir benim, kartalla yarışırım!
Alıp Alageyiğe Kaf Dağı'n aşırırım!
Sevgimde pervâsızım, seversem ulaşırım!
Millet yaşasın diye severek öleceğim,
Ömrüm bu yol yolcusu, Tûran'a ereceğim...

Her bakan görmez elbet, görmek te nasîb işi
Her olan ermez elbet, erdirmek Çalap işi
Kervân yabancı dolu, yok yol bilen bir kişi
Herkes kervâna dâhil, soranı bileceğim,
Yolda kervânsaraylar kuranı göreceğim...

İz bırakıp sürdüğüm izlerin bellisine
Ant verip yol bekleyen duvağın tellisine
Her durakta sormadan suskunun dillisine
Suskunu anlayacak sırrına ereceğim,
Çalabım'dan ruhsâtım, Tûran'ı göreceğim..

Hiç sormadan oğluma torunuma desinler;
Onlar da benim gibi millî izi sürsünler
Tûran'a varınca da toprağa yüz sürsünler.
Onlar da varsın diye yolu süpüreceğim,
Şu tepeyi aşınca Tûran'a ereceğim...

Tûran; Türk Milletinin ideâli hayâli.
Bu seferdir tarihin defâlarca temeli
Cennete eş bir mülk o, yolu zor engebeli
Îmân ile ihlâsla bu izi süreceğim,
Tûran toyu kurulan bayramda öleceğim!...
(İnşallah...)
30 Ağustos 2012/ İzmir
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: