Perşembe, Kasım 22, 2007

ÖĞRETMENLER GÜNÜ...

24 Kasım'a bir gün kaldı.
Hala varlıklarıyla müftehir olduğum ve varlıklarıyla kendimi rahat hissettiğim Öğretmenlerimiz'e; bir günlük, göstermelik, suni taltifler sunulacak!
Yılın bir gününü bu "insan fabrikaları"na ayırmışız ya!...
Yine de bütün öğretmenlerin günlerini kutluyor, varlıklarıyla rahat olduğumu beyan ederek büyük küçük hepsine sonsuz saygılarımı gönderiyorum. Çünkü ben de, asla emekli olmayacak olan bir öğretmenim.


ÖĞRETMENİM

Duygu mimarıyım ben
Saygının kaynağı
Kaygının yok oluş durağı...
Seven sevmeyen gönüllerde
Benim dalgalandıran bayrağı...

Toprağı vatanlaştıran
Dünle bu günü buluşturan
Bu günü yarınlarla yarıştıran benim,
Ben, Öğretmenim...

Bende şekillenir sesler
Bende bestelenir nefesler.
Bende zindanlar kafeslere döner
Heveslere döner korkular...
Uzun uykular, tembelliktir bende
Gerçeğe yakın değilse karabasandır rüyalar...
Dünyalar ben sığıyorsam içine küçüktür
Küçücük yüreklere sığan da benim,
Ben, Öğretmenim...

Sadece bende benzer tüm başaklar denize
Bendedir sadece silahtan korkmayan kalem.
Bendedir içine kötülüğün zerresi sığmayan
İçine alemler sığan gönül...
Bedenlerde şekillenen duygular
Şehadeti doğuş sayan olgular
Bir çocuk bakışıyla dünya kucaklayabilmek
İnsanlığa sevgi sunma iddiası bendedir...
Benim affederek cezalandıran
Cezalandırdığımda cezalanan benim,
Ben, Öğretmenim...

Toprağı vatanlaştıran
Dünle bugünü buluşturan
Bugünü yarınlarla yarıştıran benim,
Ben, Öğretmenim...

Kalem tutamayan minicik eller
Anneden başka söz sevmeyen gönüller
Benimle büyür dünyalar kadar.
Benim emeğimdir bütün güzel oluşlar;
Ben sevdiririm Cumhuriyeti
Atatürk'ün ölmesine izin vermeyen benim,
Onun ilkelerinden ödün vermeyen benim,
Ben, Öğretmenim...

Benimle muhabbetleşir karasevdalar
Seven sevilen hep benim tezgahımdandır.
Buram buram Anadolu kokar nefesim
Tek hevesimdir çağdaş uygarlık.
Benimle şekillenir Türk
Atatürk benimle başlar yeniden koşmaya her gün;
Kırk dakikaya asırları
Teneffüse yılları sığdırabilen benim,
Ben, Öğretmenim...

Benim toprağı vatanlaştıran
Dünle bugünü kavuşturan
Bugünü yarınlarla yarıştıran benim,
Ben,Öğretmenim...

Mustafa ASLAN
Müstahfi Edebiyat Öğretmeni
Gazateci-Şair-Yazar

Hiç yorum yok: