Perşembe, Haziran 23, 2011

AZERBAYCAN'DA AKAN GÖZYAŞLARINA...

Rüzgâr şiddetlendikçe kaya diklenir! Rüzgâr öfkelendikçe çınar, keyiflenir! Rüzgâr arttıkça harman yerinde hasat sahibinin işi kolaylaşır! Rüzgâr essin, Türklük Çınarı keyiflensin gönlünce!
Her sevginin bir bedeli var biliriz! Sevgi fedakârlıktır diye biliriz! Seven, sevdiğine canını fedâ eder biliriz! Vatan sevgisinin, millet sevgisinin, bayrak sevgisinin tek bedelinin can olduğunu; sevenler uğrunda ölmezse milletin yaşayamayacağını, milletin can suyunun sevenlerinin kanı olduğunu biliriz! Bu yüzden gülerek meydan okuruz ölüme, ölümü öldürmek için!
Millet sevdâmızdan dolayı başımıza gelen, birkaç günlük kısa sıkıntıda; "Uzaktaki Yakın Dost" diye sıfatlandırdığım, Azerbaycanlı Kandaşım, Rebiyye Zerdâbi Hanım'ım, üzüntü gözyaşları döktüğünü duymuştum. Gözyaşına sevinilir mi? Evet ben bu muhteşem gözyaşlarına sevinerek şükrettim! Bu sevgiye lâyık olabilmek ve bu sevgi seli karşısında şımarmamak için Allah'a sığınırım. Bu muhteşem gözyaşlarına ve yaşların sahibesine ithâfen, bir kaç dörtlüğüm var. Buyurun:

HİSSETTİM

Yüzüm serinledi, ağlamamıştım
Çok uzaktan akan yaşı hissettim!
Çilemle derdimi bağlamamıştım
Gözü yaşlı vakûr başı hissettim...

Özümüzü nakşeyleyip hasıra
Direnmişiz kaç yüzlerce asıra
Bizden puştlar basmışlar hep nasıra
Ünümle inleyen nâşı hissettim.

Uyuyanlar uyanırlar rüyadan
Ahmak itler pay umar kayganadan
Şiddetli yel ne götürür kayadan
Islıkla direnen taşı hissettim.

Gözyaşıyla diner en büyük acı
Bir damla su besler dev bir ağacı
Analar dövünüp ağlarken bacı
Hücreye sığmayan başı hissettim.

Dost ZERDÂBÎ yüreğini dağlamış,
Azerbaycan yerine de ağlamış!
Su, iz açıp yürekleri bağlamış
Kurt gözünde çatık kaşı hissettim.

Yüzümde yaş vardı ağlamamıştım
Dertle yüreğimi dağlamamıştım
Zamansız taşmamış çağlamamıştım
Azerbaycan'daki yaşı hissettim,
Yollarına fedâ başı hissettim... ( 9. Haziran. 2011/ İzmir )

Uzaktaki Yakın Dost Rebiyye Zerdâbî Hanım ve onun şahsında Azerbaycanlı bütün Kandaşlarıma yüğreğim dolusu hatta yüreğimden taşan sevgilerimle...
"TÜRK'ÜM. BU AD, HER ÛNVANDAN ÜSTÜNDÜR."
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

1 yorum:

Bayram Sönmez dedi ki...

Mustafa Bey, şiir bir bütünlük arz ediyor şüphesiz. Koşma veznini ne güzel kullanmışsınız. Şairlik böyle bir şey olmalı. Hemen, bir anda coşkunlukla yazıldığı belli. Affınıza sığınarak, 3. dörtlüğün 3. mısraı; "Sert esen yel ne 'aparır' kayadan" şeklinde ifade edilirse, bu dörtlükteki 4+4+3 kalıbına da uymuş olmaz mı? Hem vezin bozulmaz hem durak yerine gelir. "Aparır" kelimesi de "götürür"den daha kunt ve şiirin hitabettiği coğrafyada hüküm-fermâ.
Mânâ da tebellür eder gibime geldi. Lûtfen "ukalâlığımı" affediniz. Selâm,sevgi, duâ...