Çarşamba, Haziran 29, 2011

VİCDÂN! AYAĞA KALK!...

Kırmaya kıyamazdım ama yıllardır kınına girmemiş kalemimi, nerdeyse kınına sokacaktım! Susturacaktım nerdeyse!
Oysa boyumu sevmeyip gözaltına alanlara inat; "Kalemimi sivrilteceğim." demiştim çünkü hasmım belli, hısmım belliydi! Hasmımdan ziyâde, hısmımdan yara alınca kalemim öfkeden körelir gibi olmuştu! "Teknik Takipçi"lerin de kulak misafirliklerinde bu hâlet-i rûhiyemi paylaştığım Ankara'dan bir, İstanbul'dan iki sırdaş Gönüldaşım; "Hocam yaz! Sadece ben okuyacağım için yaz! Susma kararını tek başına veremezsin!" dediler sağ olsunlar!
Av köpeği misâli tüfenklinin yanında durmamayı, ihânetten sayan bizimkiler rahatsız olsalar da yazacağım! Sevdiklerini zannedip teslîm olduklarına; onların gönülleri hatırına dokunmamaya gayret edeceğim ama ne herhangi bir Ülküdaşıma, ne de bana edepdışı saldırılara bigâne kalmayacağım! Üzerimize gelirlerse savaşacak, saldırırlarsa vuruşacağım!
Bu arada, 29 Haziran 2011 günlü Yeniçağ'daki "Genel Manzara" başlıklı yazımda, bir düzeltme yapmalıyım. Yazıdaki; "Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran halklara Türk Milleti denir." cümlesinin doğrusu; "Türkiye Cumhuriyeti Devletini kuran Türkiye Halkı'na Türk Milleti denir." şeklinde olmalıydı! Azmi Karamahmutoğlu Başkan'a nâzik uyarılarından dolayı teşekkür ederken herkesten özür dilerim... "Kendime Firar"da olduğumu, vicdân mahkememde yargılandığımı arzetmiştim. Hakim kürsüsünde imanım, savunma makamında aklım ve zanlı sandalyesinde ben çekişirken savunmaya tenezzül etmeyen Türk yüreğimin nârâsı:

ZANLI AYDUR

Bedenimde canım hücre hapsinde
Gardiyan sînem mi yoksa aklım mı?
İmanım aklımla hüküm derdinde
Kilitli nefsim mi, sırrım saklım mı?

Şeytan fink atarken din çeperimde
Bilirim Allah var, Allah kerim de;
Arkadan vurulduk her seferinde
Gül'ün dikeninden utanalım mı?

Atan belli değil, ok yaydan çıkmış
Sabır tevekkülün canını sıkmış
Firavun Yusuf'u zindana tıkmış
Hücrede rüyâya sığınalım mı?

Vatan için yatan mert neferler var
Ölümlerle gelen sert zaferler var
Rüyâlarda bile hep seferler var
Uyanıp yeniden atlanalım mı?

Küfür edip nedâmete eyvâha
Şeytanımız yenip dönüp Allah'a
Haçlı Müslüman'ı gerip çarmıha
Dualar zırhına saklanalım mı?

Rûhum kafesinde hücre hapsinde
Çile sâyesinde ömürler zinde
Hasretin, ecelin, zorun hepsinde
Sabır yayımızla oklanalım mı,
Tevbeyle günahla aklanalım mı? (M.Aslan -29 Haziran 2011/ İzmir)

"İĞNE BATTIĞI YERDEN ÇIKAR!"


Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: