Çarşamba, Şubat 25, 2009

BEYLER DÂİM BEY OLUR...

Her hızlı koşan, atlet olmuyor! Ne süratli kapkaççılar izledik ve izlettik televizyonlardan! Her kuvvetli, pehlivan olmuyor! Dişleriyle ne tırlar çekenler gördük ve gösterdik medyadan, basından! Her babası kör olan Köroğlu olamıyor! Körün oğlu olarak ve ayıbıyla başbaşa, babalarını kör edenleri gördük ama bunları gösteremezdik, etik (ahlâki değil) olmazdı!
Her cesûr kahraman olamıyor, her kahraman şehît olamıyor, şehît olamazsa gâzi olamayanlar ise kahraman bile olamıyor! Her şeyin olduğu gibi kahramanların da ne sahtelerini gördük ve gösterdik yaygın basından, medyadan!...
Her güzel konuşan, doğru söylemiyor! "Şeytân cennetten rübailer okuyor." tarifli ne hâtipler izledik ve izlettik yandaş medyâdan yandaşlık etiğine uygun olarak!...
Asker olunuyor. Teğmen, üstteğmen, yüzbaşı, binbaşı, yarbay, albay, general olunuyor. Tümgeneral, korgeneral, orgeneral olunuyor ama her general, Paşa olamıyor! Millet, her generale "Paşa'm" demiyor! Paşa diye dayatılan ne emekli-emeksiz generaller gördük ve gösterdik yandaş medyadan!...
Kırmızı Çizgilerimiz ihlâl edildiğinde, generaller vardı ama "Paşa"laşacak, çıkmadı içlerinden! Başımıza çuval geçirildiğinde de generaller vardı ama "Paşa" çıkmadı içlerinden! Çok demokratlardı!
Kaç yılda olur bilmem ama normal terfi süresince, üstüne saygılı davranarak, terfide kendisine râkip gördüklerini ispiyonlayarak terfi ettiği söylenenleri de duyarız yıllardır. Yâni rütbeli her askerin generalliğe terfisi mümkün. Ama her general, Paşa olamıyor gönüllerde!
"13 aydır tutukluyum. 13 aydır paşa paşa yatıyorum. Lütfen beni rahat bıraksınlar." diyor, bir gönüller Paşa'sı!...
On üç aydır ilk defa konuşuyor; "Hastaneye yatmak istiyor, denmesini engellemek için kontrole gitmedim." diyor ki kalbinin altı ayda bir kontrol edilmesi, tıbbın emri!
Başka; "Ben 35 sene bu ülkeye hizmet ettim. Ölünceye kadar da hizmet edeceğim. Bir diyet ödetilecekse ben bunu ödeyeceğim. Ben burada tutukluluğu bir ceza olarak görmüyorum. Vatanım'a, Bayrağım'a, Atatürk'e yaptığım bir hizmet olarak görüyorum." diyor ve Paşa Paşa yattığını ifâde ediyor bu gönüller Paşası!...
Demek ki neymiş? Kolay Paşa olunamıyormuş! Demek ki neymiş? Suya sabuna dokunmadan, "Gelene ağam gidene paşam!" eyyâmcılığı ile terfi edilebiliniyormuş, generalleşilebiliniyormuş ama Paşa'laşılmıyormuş!
Veli KÜÇÜK Paşa'dan bahsediyorum. Tanışmamışlığımı da müthîş bir eksiklik sayarak! Üç gün göz altına alınıp bırakıldıktan sonra, "Korku Tellallığı"na soyunan kahraman(!)larla, 13 aydır aslanlar gibi, "Paşa Paşa" yatan, duruşundan, inancından, karakterinden ve değerlerinden tâviz vermeyen, kimsenin değilse bile benim gönlümün Paşasından, Veli Paşa'dan bahsediyorum!...
Adâlet Bakanı'nın, hükümetten olmayan belediye başkan adaylarına oy verecek vatandaşları tehdit ettiği; yine Adâlet Bakanı'nın yolsuzluk ve çetecilik iddiası ile göz altına alınan bir Belediye Başkanı'na; "Dünyada mekân, ahrette îman!" samimiyetiyle, gayr-ı menkûl alımına vekâlet verebildiği bir ülkede; Muhteşem Türk Atatürk ve arkadaşlarının, gönüllerde ilelebet Paşaların emânetlerine; özgürlüğü hatta canı pahasına sahiplikten tâviz vermeyen Veli Paşa'nın yargılanmasına, bir şey demem! Tutuklu hâlinin devamından, sağlığının bilinerek ihmâlinden rahatsız olduğumu belirtirim ama!
Türkiye'nin en eski bir sendikasının 70 yaşındaki Genel Başkanı'nın; seçimler süresince muhalefetini engellemek olarak algılanan bir tutumla tutukluluğunun devamından rahatsızlığımı da!...
Teröristlerin ve hainlerin alkışlandığı bir memlekette, gönlümün Paşa'sını ve Bey'ini alkışlamasam kendimden iğrenirdim! Bura Türkiye Beğler, bura Türk vatanı...
Demek ki neymiş? Her general paşa olamadığı gibi, her sendika ağası da Türkmen Beyi ÖZBEK o-la-mı-yor-muuuuuş!... Gönüllerin terfîsinin de tenzîl-i sınıfı mümkün ol-mu-yor-muuuuş!...
Biz, beğlere beğ deriz; beğler daim beğ olur...
"TÜRK'ÜM. BU AD, HER ÛNVANDAN ÜSTÜNDÜR."
Selâm, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: