Perşembe, Temmuz 31, 2008

HAY AKLIMI SEVEYİM...

Aziz Nesin tarif etmişti. Öfkelenmiştim ama bıyık altından da gülmüştüm. Çünkü kendimi, aptal olmayanlar safında sayıyordum ve tarife çok fazla itirazım da yoktu!
Sonra Aziz Nesin'in tarifinin de üzerine çıkan tarifi, yıllarca kendim yaptım. 1982 Anayasası'na ve "Netekim Paşa'ya evet diyenler kadardır bu memleketin aptalları." Dedim. Kendim "hayır." dediğim için yine karşı saftaydım ve rahattım!
Ve reçetem, yanılmaz bir tabibin itiraz götürmez açıklıktaki reçetesiydi: "Türk Milleti zekidir. Çalışkandır." diye tarif ediyordu Muhteşem Türk Atatürk, Türk'ü ve tabi beni...
Son yılın, son beş ayında; düşüncelerimin, fikirlerimin, hayallerimin, düşlerimin kafasına sıkabilmek için silah arıyorum hayallerimde! Gerçek dünya zannettiğim bu rol yapanlarla dolu sahnede, rejisörle kavgaya niyetlendim! Sahneden inmeyi başaramadığım için, kulise girmeme asla izin verilmediği için yüz yüze gelemediğim için dövüşemedim rejisörle! Sadece küfredip dolaştım yıllar yılı ortalarda! Rejisörden, senaristten bir önemli rol kapabilme yalakalığında olan büyük aktörler, koşturarak götürüverdiler küfürlerimi rejisöre ve farkında olmadan üstlendiğim rolümden de azlettiler beni!...
Milletime; gayr-ı millilerin, milliyetçilerin, zilliyetçilerin, dincilerin, Allahçıların; birici veya bir yerci olamadan asla yürüyemeyen kiralık akıllıların "aptal" demesine isyan ederek geçirdim yıllarımı!
Sonra son yılın, son beş ayında bir de fark ettim ki kendime aptal muamelesi yapan kendimmişim!
Kendim, kendime aptal muamelesi yapınca da aptallık pâyesini hak ediyormuşum!Tanıdığım on kişinin en az yedisi; "Sana ne?" diyor yıllardır! Siyâsette kendini bir şey zanneden, senaristin sahnede etkin rol verdiği bazı önemli sayılan aktörler; "Dış politika Devlet politikasıdır. Devletimizin müttefiklerine saldırmak, dış politikamıza zarar verir. ABD'nin olmadığı, desteklemediği hiç bir siyasi oluşum devam edemez!" diye aba altından sopa göstererek tehdit etmiş yıllarca!
Dinlememişim adamları! Kavga etmediğim, barışık olduğum siyâsi parti de yok; artık sözüne güveneceğim aktör de...
"Abdala ayan olurmuş." tarifiyle bazen doğruları da yakalamışım! "Güç Yetmez Güç" adını koyduğum bir siyâsi yönlendirici tesbit etmişim! Bu doğru tesbitimin de adresini şaşırtmışlar benim gibi aptala! Kimi büyük aktör, AB demiş bu güce, kimisi ABD... Burnumuzun dibinde, dindaşlarımıza dünyanın gözü önünde insanlık dışı bütün muameleleri yapan terörist İsrail'e işaret etmeye çalışmışım, yine devreye usta aktörlerimiz tarafından "Dış Politika"mız sokulmuş!...
Ve ben; yıllar yılı, bu kimliksizlere, bu çok başarılı aktörlere, bu korkaklara itibar ede ede, aptallık tarifinin en üst derecesini yakalamışım!
"Güç yetmez Güç"ün Devletim olduğunu, arada bir söylemişim söylemesine de; inandığım, ağabeyleştirdiğim, alkışlayanları haddinden fazla aktörlerin itirazlarını hemen duyup etkilenerek vaz geçer olmuşum bu "Devletim" tarifinden!...
En sağcı geçinen, en solcu geçinen, en liberal, en ümmetçi geçinen siyasi partilerin tamamı; seçim beyannamelerinde "ABD ile en iyi müttefikliği biz yaparız." diye yazmış-çizmişler. Meydan meydan bağırarak söylemişler AB'cilik adındaki Haçlı yandaşlıklarını ama duymamak gibi aptallıkta ısrarcı olmuş, Aziz Nesin'i haklı çıkarmışım!
"...cı'ların, ....ci'lerin, ...cu'ların, ...cü'lerin" işgalindeki sahnede; senaryosunu değiştirmeye gücümüz yetmeyecek oyunun içine, dışardan doğaçlama tavrımızla müdahil olmuşuz ve aptaldan da öte "deli" payesi almışız!
En milliyetçi geçinen akademisyenlerimiz, en milliyetçi geçinen siyasilerimiz, kahraman ünvanlı emekli ve siyasete hazırlanan en milliyetçi asker eskimiz; "Türk halkı" demeğe başlamış ve maalesef ancak ondan sonra, aptallığımı kabullenebilmişim!
Bu kadim millete "halk" diyenlerin tamamını; "Al birini vur ötekine!" mantığı ile tarif ederek hürriyetimi, dolayısıyla da aklımın kuvvayı seyyareliğini ilan ediyorum bu gün... Halkları toplayarak milletleştirebilen tek milletin ferdi olmanın hazzıyla nara atıyorum.
Kimler, kimlerin yanında durarak aptallıkta ısrarcı olursa olsun; ben Devletim'in yanındayım! Bütün aptallarla beraber, aptallarımıza rol veren senaristi de tarihin çöplüğüne gömeceğine inandığım Devletim'in yanındayım. Hadi akıllılar, sizler de doğru safa koşun!...
Aptallıktan istifa eden aklımı seveyim!...
"TÜRK'ÜN HER ŞEYİ GÜZELDİR VE HER ŞEYDEN GÜZELDİR."
Selam, sevgi, dua...
Mustafa ASLAN

Hiç yorum yok: